شهر ونکوور یکی از برترین مقاصد مهاجرتی کانادا، به ویژه از آسیا و اقیانوس آرام است. این شهر به دلیل داشتن آب و هوای ملایم، محیط زیست، منابع و جاذبه‌های طبیعی عالی یکی از محبوب‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی است. اقوام و نژادهای مختلفی در شهر ونکوور که به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی شناخته می‌شود، زندگی می‌کنند. ونکوور یکی از تمیزترین شهرهای جهان نیز محسوب می‌شود.

آب و هوای ونکوور

آب و هوای ونکوور که توسط جریان‌های اقیانوس آرام گرم می‌شود و با کوه‌های اطرافش محافظت می‌شود، در سراسر طول سال معتدل و ملایم است. دمای هوا در تابستان به کمی بالاتر از ۲۰ درجه سانتیگراد و در زمستان به حدود ۰ تا ۵ درجه سانتیگراد می‌رسد. در زمستان هوا مرطوب است اما به ندرت برف می‌بارد، مگر در ارتفاعات که پیست اسکی در آن قرار دارد. این شهر یکی از گرم‌ترین شهرهای کانادا در زمستان است و به‌طور متوسط، خنک‌ترین تابستان را در میان تمام کلان‌شهرهای کانادایی داراست. تابستان‌های ونکوور نسبتاً خشک هستند و از هر پنج روز، تنها یک روزِ بارانی را می‌توان در ماه‌های ژوئیه و اوت انتظار داشت. بیشترین بارش باران بین ماه اکتبر و مارس است. میانگین دمای سالانه ۱۱ درجه سانتیگراد و مشابه سایر شهرهای ساحلی جهان مانند سیاتل، آمستردام و لندن است.

جغرافیای ونکوور

ونکوور در جنوب غربی استان بریتیش کلمبیا، غربی‌ترین استان کانادا و در ناحیه مترو ونکوور قرار دارد. ناحیه مترو ونکوور ( Metro Vancouve ) پرجمعیت‌ترین ناحیه در بریتیش کلمبیا است که ۲۹۳۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و از ۲۱ منطقه شهری بر روی دلتای رود فریزر و اطراف آن تشکیل شده است. شهر ونکوور یکی از این مناطق و پرجمعیت‌ترین شهر آن است. این شهر ۳۸ کیلومتر با مرز کانادا-آمریکا فاصله دارد و از شمال به خلیجک بورارد ( Burrard Inlet ) که بندرگاه اصلی شهر است، محدود می‌شود. خلیج انگلیسی ( English Bay ) که برای قایق‌سواری و کشتی‌رانی مناسب است در میانه بخش غربی شهر قرار گرفته است. رود فریزر ( Fraser River ) مرز غربی، حومه شهر برنابی ( Burnaby ) مرز شرقی و شهر ریچموند ( Richmond ) شهر است.

خیابان‌های شهر ونکوور عموماً به طور منظم و در شبکه‌ای استاندارد قرار گرفته‌اند، باستثناء مناطق دربرگیرنده پارک‌های بزرگ، تپه‌ها و تفریح‌گاه‌های طبیعی.

مناظر طبیعی و تفریحات در ونکوور

در هرکجای شهر ونکوور که باشید، نیاز به طی مسیری طولانی برای رسیدن به فضای سبز و مناظر طبیعی عالی ندارید. تنها با ۲۰ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید خود را از مرکز شهر به جنگل‌های بارانی باستانی یک پارک برسانید. دیواره دریایی ( seawall ) شهر یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر است که بسیاری برای گردش و دوچرخه‌سواری به آنجا می‌روند. همچنین جنگل‌های استانی ( جنگل‌هایی که تحت حفاظت دولت و یکی از ۱۰ استان کانادا قرار دارند )، پارک‌های شهری و مسیرهای سبزی وجود دارند که از گزینه‌های عالی برای گردش برای تمام سنین هستند.

برای علاقه‌مندان به دوچرخه و اسکیت‌سواری نیز فضاهای بسیار مناسبی در ونکوور وجود دارند. مسیرهای ویژه‌ای در سراسر شهر برای دوچرخه‌سواری در نظر گرفته شده، که دوچرخه را به وسیله مناسبی برای رفت و آمد در این شهر زیبا تبدیل می‌کند.

گزینه‌های دیگری نیز برای تفریح در شهر ونکوور وجود دارند، از جمله:

قایق‌سواری کایاک در رود فالس ( False Creek ) داخل شهر
پدل بورد ایستاده در خلیج انگلیسی یا ساحل کیتسیلانو ( Kitsilano Beach )
تور قایق کایاک در آبدَره ایندین ( Indian Arm ) برای گشتی دل‌انگیز در طبیعت زیبا که کمتر از یک ساعت از شهر فاصله دارد.*آبدره یا فیورد، شاخابه باریک و ژرفی از دریا است که در خشکی پیش رفته باشد.

 

معرفی شهر معرفی شهر ونیز (Venice)